Casper Tegen Leesa. Online Leiders Lanceren Nieuwe Producten, Deals Voor Retailers

Casper En Leesa Zetten Hun Enorme Groei Voort Door Fondsen Te Werven En Nieuwe Producten Te Lanceren

Leesa en Casper zijn de perfecte posterkinderen voor de nieuwe online matrasindustrie.

Ze zijn alles wat de traditionele matrasindustrie niet is: handig, betaalbaar en probleemloos .

Beide bedrijven verkopen schuimmatrassen van hoge kwaliteit tegen een redelijke prijs (minder dan ). Beide bieden royale thuisgaranties en proefperiodes, en ze worden in een kleine doos aan klanten geleverd.

Dat gezegd hebbende, er zijn veel andere online matrasmerken die de ‘online warmte’ naar de traditionele matrasreuzen Serta Simmons en Tempur Sealy International brengen . Nest Bedding, Saatva en Purple zijn enkele van de bekendste online starters.

Maar tot nu toe zijn Casper en Leesa uitgegroeid tot de twee dominante disruptors op de markt voor goedkope traagschuimmatrassen .

Beide bedrijven hebben onlangs geld ingezameld en nieuwe producten en deals aangekondigd om hun matrassen in de winkel bij grote retailers te verkopen. Ze begonnen ook internationaal uit te breiden.

Het is niet langer de vraag of het bed-in-the-box-model werkt voor schuimmatrassen. Het werkt.

Nu is de vraag: welke van deze startups zal het leeuwendeel opeisen?

Casper, opgericht in 2013, verkocht in 2016 voor meer dan een miljoen euro aan beddengoed en wordt geschat op bijna een miljard dollar. Ze zullen naar verwachting binnenkort een IPO indienen.

Slechts een jaar later dan Casper opgericht, zal Leesa naar verwachting meer dan een miljoen aan inkomsten binnenhalen. Om hun agressieve expansie te financieren, hebben ze onlangs een extra miljoen opgehaald bij investeerders.

Zowel de Leesa- als de Casper-matrassen zijn volledig schuimmatrassen.

Het Leesa-matras heeft drie schuimlagen: 5 cm Avena-schuim (een speciale latexachtige schuimsoort), 5 cm traagschuim en 15 cm steunschuim. De hoes is gemaakt van ademend gewatteerd polyester en lycra stof.

De Casper matras heeft vier lagen: 4 cm polyfoam, 4 cm traagschuim, nog eens 4 cm laag polyfoam en 13 cm basisschuim.

De hoes is van 100% polyester, waardoor het zacht en ademend is.

Dit zijn geen luxe matrassen, voor alle duidelijkheid. Ze zijn niet zo luxueus als de Saatva-matras, met zijn Euro Pillow-top en opgerolde spoelen en natuurlijk een hoger prijskaartje.

Maar ze zijn allebei erg comfortabel en de meeste klanten waarderen ze hoog. Ze slapen niet warm, bieden uitstekende ondersteuning en grote drukvermindering.

Naar onze mening bieden de Leesa-matrassen een aanzienlijk betere algehele ervaring als het gaat om slapen. . Hun bovenste Avena-schuimlaag lijkt beter te contouren en te ondersteunen dan de bovenste polyschuimlaag die in de Casper-matras wordt gebruikt.

Hoewel we geen bewijs hebben, lijkt het erop dat Casper na de lancering nog een laag aan Leeesa heeft toegevoegd. Het had oorspronkelijk drie lagen. Dit werd gedaan om hun kwaliteit te verbeteren.

Bekijk mijn gedetailleerde Casper vs. Leesa-matrasbeoordeling om te zien hoe ze zich verhouden op het gebied van comfort en ondersteuning.

Marktaandeel

Het is moeilijk om te weten hoeveel marktaandeel Leesa of Casper hebben, omdat het particuliere bedrijven zijn. Experts speculeren dat Casper miljarden dollars waard kan zijn.

In termen van omzet verdiende Casper in 2016 meer dan twee keer de omzet van Leesas (miljoen versus miljoen).

De concurrentie tussen hen wordt echter alleen maar groter.

Terwijl ze proberen meer klanten te winnen, verwacht u grote marketinginvesteringen en stappen van beide merken. We hebben de nieuwe Sapira hybride matras van Leesa getest. Het is een geweldig product.

Casper lijkt vast te houden aan zijn strategie voor één product. Het bouwt voort op zijn reputatie als innovatief, betaalbaar en kwalitatief matrassenmerk.

Aan de andere kant lijkt Leesa te vertrouwen op productdiversiteit en hun imago als investeerder in maatschappelijk welzijn.

Leesa is bijvoorbeeld geregistreerd als een B Corporation, wat betekent dat ze moeten voldoen aan strenge sociale en milieunormen en niet alleen naar winst streven. Leesa
Eén matras wordt weggegeven aan iemand in nood voor elke 10 matrassen die worden verkocht .

Beide merken groeien snel en vormen een enorme bedreiging voor traditionele matrasmakers.

De matrassenindustrie is enorm en het zal even duren voordat ze het grootste aandeel in deze miljardenmarkt hebben.

Buiten Het Internet

Hoewel hun officiële websites de belangrijkste verkoopportalen voor Casper & Leesa blijven, hebben beide recentelijk stappen ondernomen om hun fysieke aanwezigheid in fysieke winkels te vergroten.

De gedurfde zet van Casper was toen het acquisitieonderhandelingen aanging met Target. Het doel was om het bedrijf voor miljarden te kopen en vervolgens hun matrassen op te nemen in hun winkels, zowel online als offline.

Nadat de gesprekken waren mislukt, investeerde Target in plaats daarvan miljoenen in het bedrijf . Nu zullen Target-winkels binnenkort Casper-matrassen op voorraad hebben .

Leesa, aan de andere kant, heeft net Casper vervangen bij West Elm, de luxe meubel- en woondecoratiewinkel . Leesa-matrassen zullen binnenkort beschikbaar zijn om te testen in West Elm-winkels.

Landen Van Operatie

Casper is de meest agressieve geweest als het gaat om internationale expansie. Ze hebben ook vestigingen in Canada, Oostenrijk, Duitsland en de Verenigde Staten.

Leesa volgt op de voet. Ze zijn onlangs uitgebreid naar het VK, Canada en Duitsland. Met hun laatste financieringsronde kunnen ze binnenkort internationaal uitbreiden.

Klanten Feedback

De bedrijven hebben veel positieve feedback gekregen van duizenden.

Casper heeft een 4.

Leesa wordt op dezelfde manier beoordeeld door meer dan 12000 beoordelingen.

Beide zijn prima matrassen. Ik heb ze allebei 4 sterren gegeven.

Maar Leesa lijkt beter te slapen, voor mij.

Wie Wint?

Uiteindelijk zullen beide snelgroeiende merken waarschijnlijk grote delen van de snelgroeiende bed-in-a-box-markt veroveren.

Beiden hebben er alles aan gedaan om fondsen te werven, nieuwe producten te lanceren, internationaal uit te breiden en agressief op de markt te brengen om klanten te winnen.

Ik verwacht dat beide bedrijven de komende jaren nog meer producten zullen lanceren, terwijl ze hun betaalbare en handige aantrekkingskracht behouden.

Wat Denk Je?

Bent u een Casper-eigenaar of een Leesa-eigenaar? Vind je het leuk?

Welke van deze matrassen spreekt u het meest aan als u in de nabije toekomst een schuimmatras wilt aanschaffen?

Affiliate Disclosure

Affiliate Disclosure: Als u op een link op deze site klikt of een couponcode gebruikt, kan ik een kleine commissie ontvangen. Deze commissies hebben geen invloed op mijn mening of inhoud.